stallet

Idag så tog jag bussen vid elva mot Lomma, var i stallet vid ca tolv. Jag skrittade ut Olle lite och red sen i ridhuset. Blåste jätte rått idag, så det var inte jätte roligt att vara ute. :)
Asså min häst är lite märklig, jag skulle hämta honom i hagen. Jag hade morötter med mig och även lunchhö, men som han visserligen skulle få dagen efter men kunde andvänas som muta. 
Jag började att kalla på honom, då han bara tittade på mig och sedan vände sig och gick längst bort i hagen som är lera upp till anklarna. Så jag försökte med morötterna, men han låtsades inte se dem, så jag satte mig på huk en stuns och kallade. Inte kommer Olle inte, nej nej, han bara står och tittar rakt ut i ingenstans. Jag börjar rassla med lunchpåsen, okej han tittade åt mitt hållmen annars ingen reaktion. Så jag fick börja röra på benen. 
Rolig historia va? ^^, Hehe..

Nu sitter jag här nyduschad och väntar på att mina farföräldrar ska komma, de ska passa Tess så att vi andra kan åka till Malmö på en middag hos några kompisar. Det kan nog bli trevligt tror jag.. :)
Jag ser fram emot imorgon, då tror jag det skulle komma folk hit och sen så skulle jag till Calle på kvällen, jag saknar honom såå! <3

/michelle
image25

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0