halmbalar

Idag har jag slitigt som ett djur! jag & mamma åkte till stallet vid elva-tiden med lastbilen som hon lånat från brandkåren. I stallet så började vi lasta in ca 100 halmbalar i lastbilen och vi mockade och städade och lastade & SLET! När klockan var typ strax över ett så körde vi mot Olles nya hem, stora bennikan som ligger i/vid Habo Ljung. Där vi lastade av allt förutom hamlen. Och det var så JÄKLA kallt idag, så ni fattar inte!
Sen så åkte vi till statoil för att vi var utsvultna så vi åt lite mat där. ^^ Sen så körde vi till stallet igen för att sadla Olle så jag kunde rida ner till Bennikan. Mamma åkte igen för att cykla och möta mig halvvägs. Det tog nog säkert minst en timme att rida dit. Väl framme så fixade vi en massa med den nya boxen och allting annat nytt, och vi hade då även tid för att lasta in alla halmbalar.
Vi fixade lte till och lite till och strax över sex så satte vi oss i lastbilen för att köra hem, stelfrusna och hungriga!
När vi kom hem var det så jäääkla skönt att ställa sig i duschen och sedan beställa och äta pizza, underbart! När vi ätigt så var det ju melodifestivalen..^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0